ik ben er bijna - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gepke Vis - WaarBenJij.nu ik ben er bijna - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gepke Vis - WaarBenJij.nu

ik ben er bijna

Door: Gepke Vis

Blijf op de hoogte en volg Gepke

12 Juni 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Ik ben er bijna, ik ben er bijna maar nog niet helemaal.
Morgen nog 2 uurtjes lopen en dan ben ik Santiago, heb er bewust voor gekozen het vandaag niet te doen omdat ik wil genieten van mijn binnenkomst en omdat ik enigzins een katet had vanmorgen =-O
Gisteren besloten me eens niet te ergeren aan de luidruchtige / feestvierende Spanjaarden maar me maar eens in het feest gedruis te storten.
Vele liters wijn, hapjes, liedjes en gespreken zijn ter tafel gekomen.
Als je een borrel op hebt kun je opeens alles verstaan.
Moet zeggen dat ik de enigste niet Spanjaard was, de rest lag al sinds 20.00 uur op bed.
Heb ontzettend gelachen en voordat ik het wist was het half 1.
Hup hup naar boven, zachtjes de deur open / dicht en mijn bed opzoeken maar dat gaat moeilijk in het donker.
Had gedacht snel te slapen maar nee, om mij heen vele snurkers en als je dan op let hoor je pas hoeveel verschillende soorten snurkers er zijn.
Op een gegeven moment kreeg ik de slappe lach hierom en om mij heen waren verschillende mensen die ssssttttttt!!!!! riepen :-)
Om 03.00 uur eindelijk in slaap gevallen en om 05.00 uur weer wakker omdat iemand zijn rugzak in ging pakken, toen was het mijn beurt om ssssstttt!!!! te roepen.
Het weekend zal ik eens voorzichtig proberen aan te geven wat de reis voor mij betekende maar makkelijk zal dat niet zijn, meestal valt alles pas later op zijn plek.
Wel wil ik afsluiten met een verhaal over een mede pelgrim.
Op een morgen zag ik een man die een riskja voort trok met daarin zijn flink gezette vrouw en de rugzakken.
Samen met een van de mensen waar ik op dat moment mee liep op de man afgestapt en gevraagd waarom dat was.
De vrouw antwoorde dat haar man haar tijdens hun huwelijk 80 keer bedrogen had en dat hij voor elke keer haar 10 km per dag moet voort trekken, 800 : 10 is 80 dagen precies de afstand van de Camino, op de vraag of ze nog doorgaan naar Finnesterre antwoorde de man een paar stappen bij zijn vrouw vandaan: wat mij betrefd wel want dan duw ik haar met riskja en al in het water

  • 12 Juni 2014 - 17:08

    Arjan Meutgeert:

    De laatste loodjes Gepke (Gea). Wat een avontuur is dit geweest. Ik ben jaloers, 800 kilometer lopen. Ik hoop dat je het doel dat je voor deze reis heb gesteld ook daadwerkelijk haalt. Loop je nog na Finesterre? Daar moet je dan je kleren verbranden geloof ik?
    Geniet van de laatste dagen!!
    hartelijke groet,

    Arjan

  • 12 Juni 2014 - 19:03

    Saskia:

    Ach die vrouw hahahaha.....
    En voor jou dikke duim en enorm respect!
    Soms moet je je toch een lekker kunnen laten gaan en tja dan is een kater heus niet erg!
    Heel veel succes de laatste loodjes en laat alles lekker gebeuren en over je heen komen.
    Vanaf mijn kant een hele diepe oprechte buiging en groot respect!
    Toi toi toi!
    Xxx

  • 12 Juni 2014 - 23:27

    Wiesj:

    Het einde is in zicht. Ontzettend knap gedaan en dat in je eentje. Bedankt voor de leuke reisverslagen die je voor ons hebt gemaakt. Heel veel succes morgen. Xxx

  • 13 Juni 2014 - 16:07

    Dirk En Hillie:

    Dus nog 2 uurtjes wandelen. Je bent een kanjer.800 km lopen. Ik noem t nogal wat.Lekker genieten van je binnenkomst.Een hele dikke kus en kruip van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gepke

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 4691

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 23 Juni 2014

Voorbereidingen Santiago de Compostela

Landen bezocht: