De verhalen - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Gepke Vis - WaarBenJij.nu De verhalen - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Gepke Vis - WaarBenJij.nu

De verhalen

Door: Gepke Vis

Blijf op de hoogte en volg Gepke

24 Mei 2014 | Spanje, Astorga

Zo rondlopend op de Camino kom je allerlei soorten mensen tegen en allemaal met hun eigen verhaal, laat ik eens een aantal noemen.

De grote groep Amerikanen / Canadezen die bijna allemaal naar aanleiding van de film "the Way" aan deze tocht begonnen zijn.
Al met al valt het ze vies tegen, want in de film waren geen blaren/pees ontstekingen/harde winden/koude regen of sneeuw.
Deze groep mensen is over het algemeen luidruchtig en zeer na drukkelijk aanwezig.

Bill: de meestal dronken Engelsman van 70, die door zijn vrouw elk jaar op pad gestuurd wordt in de hoop dat hij van zijn verslaving af komt.
Maar aangezin de plaatselijke wijn gemiddeld 1,50 per fles is, zal het zeker even duren voordat hij clean is :-)

Xavier: een duitse gepensioneerde man, op zoek naar zichzelf, naar wat hij nog wil met zijn leven, ipv te genieten van zijn tocht probeert hij gemiddeld 30/35 km per dag te lopen. Heb geprobeert uit te leggen dat dit vluchten is ipv nadenken/ relaxen, geloof dat ik eindelijk begin door te dringen.

Het nederlandse koppel van over de 70 dat zich het doel gesteld hebben voor mij te zorgen, heb aangegeven dat ik dit best zelf kan.
Na enkele gesprekken kwam naar voren dat zij hun dochter hebben verloren en opzoek zijn naar een soort vervanging, eigenlijk intriest.

De Australische moeder met de kinderen (8,11 jaar), die de Camino lopen ter nagedachtenis van hun man/vader die vorig jaar tijdens de Camino verongelukt is.
De kids lopen de tocht met zoveel spirit dat je een stil van wordt.

En als laatste mijn Ierse vriend, opzoek naar rust, 8 jaar geleden zijn vrouw verloren aan de gevolgen van borstkanker en 2 jaar geleden in de steek gelaten door de vrouw waarmee hij dacht een nieuwe toekomst mee op te bouwen.
Een man vol met frustraties/verdriet maar ook veel humor.
Zal zijn gezelschap missen als hij morgen weer terug gaat.

Zoals jullie lezen, zijn er zoveel verschillende redenen om te lopen.
De mijne is om de afgelopen jaren van ziek zijn, mijn veranderde lijf een plek te geven, niet meer achterom kijken maar kijken naar de toekomst en beetje bij beetje lukt dit.

• 24 Mei 2014 - 17:55

Saskia:

In een woord WAUW!
    Diepe buiging wat je doet een mee maakt...
    Zit ontroerd alles te lezen.
    Ik wens je nog een super gedenkwaardige tocht toe
    En geniet van al het moois en bijzonders je allemaal meemaakt.
    Dikke knuffel
    Saskia

• 24 Mei 2014 - 18:03

Jolanda:

Dat ga jou lukken hoor!!!!!!

• 24 Mei 2014 - 18:35

Maruschka:

Wij zijn echt super trots op je!

• 24 Mei 2014 - 20:39

Petra:

Jeetje, mooi geschreven...in één woord bijzonder!
    Heb vertrouwen in jezelf, je bent goed bezig xx

• 24 Mei 2014 - 20:52

Rianne:

RESPECT voor iedereen die daar loopt met zijn/haar eigen reden. Mooie en verdrietige verhalen.... succes allemaal

• 24 Mei 2014 - 21:54

Jolanda :

Bijzondere verhalen bijzondere mensen met allemaal een bijzonder doel!
    Gepke succes met het vervolgen van jou weg.
    Liefs Jolanda

• 25 Mei 2014 - 16:52

Joke:

Knuffel van mij..........

• 26 Mei 2014 - 12:04

Fieke Wijsman:

Hey Gea, wat een verhalen allemaal zeg!! en goed hoor dat je hebt aangegeven heel goed voor jezelf te kunnen zorgen ( had ik ook eigenlijk niet eens over getwijfeld!!!). zo zie je idd maar dat een ieder zijn eigen ding heeft met lopen. Ik wens je nog heel veel veilige en mooie kilometers toe en geniet van elke dag.PS Ruud maakt het best hoor!!!!!
    Liefs Aad&Fieke

• 26 Mei 2014 - 19:48

Ruud:

Straks ook een boek vol interessante verhalen. Super.
    xxx