Van alles wat - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Gepke Vis - WaarBenJij.nu Van alles wat - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Gepke Vis - WaarBenJij.nu

Van alles wat

Door: Gepke Vis

Blijf op de hoogte en volg Gepke

08 Juni 2014 | Spanje, Palas de Rey

Hoe relatief makkelijk de afgelopen 5 weken waren, zo moeizaam gaat het nu.
Vanaf Sarria zijn er honderden pelgrims bij gekomen, bus ladingen vol.
Deze mensen lopen de laatste 100 km om hun Compostella te ontvangen, heb niets tegen deze mensen want niet iedereen heeft de mogelijkheid om vanaf st. Jean te lopen.
Maar vind het toch wel vervelend dat zij al hun slaapplaats vast gelegd hebben waardoor de pelgrims zoals ik soms een aantal km door moeten lopen omdat er geen plek is.
Zeker met dit weer erg vervelend, regen/kou en wind :-(
Wat betrefd de alberges (soort herberg), deze heb je in verschillende soorten en maten.
Van 6 slaapplaatsen in een kamer tot 90 slaapplaatsen op een kamer, ook de verdere aankleding verschilt, degene waar ik gister was, was knus/ gezellig / vriendelijke mensen, vandaag is het gebouw koud / kil en de mevrouw achter de balie een bits.
Wederom een grote keuken maar geen keukengerei en de eet ruimte niet uitnodigend, zit nu in een cafe wat te eten, wat me brengt op het volgende: wat eet je op de Camino? Voor mij als vegetarier is er zeer weinig keus dus kook ik meestal zelf maar ook dan is de keuze beperkt.
Als je net als mij vaak in kleine dorpjes stopt dan is de keuze in het winkeltje zeer beperkt zeker wat groente betrefd.
Je hebt zeg maar de keus tussen: tomaten / uien / komkommer en soms sla, jullie begrijpen dat ik ondertussen deze groentes niet meer kan zien evenals brood, dat wordt hier de hele dag door gegeten, bij ontbijt / lunch / avond eten maar ook tussen door, het is dan ook spot goedkoop.
Dol gelukkig ben ik als ik heerlijke yoghurt kan kopen dit meng ik dan met vers fruit wat dan wel weer overal te koop is. Op dit moment koop ik bij de kleine boertjes een kilo kersen voor 1,50 :-)
Ben nu bezig met mijn laatste dagen en vind het prima.....

  • 08 Juni 2014 - 19:25

    Jolanda:

    Nog even , dan is dit weer een hoofdstuk in jou leven die je geleeft heb ,metdat hoofdstuk heb je mooie vehalen en ervaringen die je kunt vertellen
    thuis kan je alles weer eten en kopen wat je lekker vind
    dus zet hem op ♡♡♡♡♡

  • 08 Juni 2014 - 19:32

    Bianca Van Der Velden:

    Hallo, ik heb super veel respect voor je. Had ik al maar nu nog een beetje meer. Xx Bianca

  • 08 Juni 2014 - 21:05

    Wiesje:

    Het klopt dus wel de laatste loodjes wegen het zwaarst. Heel veel sterkte de laatste kilometers . Maar je bent een bikkel je doet het toch maar mooi. Jammer dat je zoveel slecht weer hebt. Terwijl wij hier mooi weer hebben. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gepke

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 4690

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 23 Juni 2014

Voorbereidingen Santiago de Compostela

Landen bezocht: