Santiago de Compostele - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gepke Vis - WaarBenJij.nu Santiago de Compostele - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gepke Vis - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostele

Door: Gepke Vis

Blijf op de hoogte en volg Gepke

15 Juni 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Afgelopen vrijdag ben ik in Santiago aangekomen, het eind punt van 6 weken wandelen.
6 weken waarin ik van alles mee gemaakt heb, fijne maar ook minder fijne momenten.
Het is moeilijk te omschrijven wat zo'n tocht met je doet, voordat je weggaat heb je er ideeen over en neem je, je van alles voor.
Maar naar een paar dagen begin je dit al los te laten, tijdens de Camino plan je niet, je bekijkt per dag hoe het gaat.
Tijdens de vele uren die ik gelopn heb zijn er verschillende fases geweest van emoties.
Ik heb veel gelachen, 17 km gehuild / geschreeuwd en gevloekt, heb heel veel gezongen, vele gesprekken gevoerd, geluisterd naar mooie / verdrietige verhalen en heb prachtige mensen ontmoet.
Wat ik zeker geleerd heb deze afgelopen weken is, is te waarderen wat je hebt, in onze maatschappij vinden we het zo vanzelfsprekend van alles te hebben maar als je hier zo loopt besef je pas hoe rijk je bent en dan heb ik het niet over materialistische dingen maar over je man, kinderen, familie en vrienen.
En dan kom je aan in Santiago en dan ben zoals in mijn geval alleen, bij het bureau waar de Compostele wordt uitgereikt lijkt het wel een fabriek, mensen zijn druk bezig een slaapplaats te zoeken, gaan hun terugvlucht boeken enz. enz
Alle momenten van samen zijn verdwijnen als sneeuw voor de zon.
En dan voel je, je opeens eenzaam, alleen en als je dan klaar bent met zielig zijn ;-) , besef je dat het echt voorbij is.
Op langer termijn zal ik nog wel ervaren wat het met me heeft gedaan maar bovenstaande kwam nu naar boven.

  • 15 Juni 2014 - 15:52

    Bianca:

    xxxxxx

  • 15 Juni 2014 - 16:17

    Marie-josé:

    Mensen blijven je verwonderen... het lijkt me raar om te ervaren dat de verbondenheid ineens wegvalt na zo'n bijzondere tocht. Ben in gedachten bij je

  • 15 Juni 2014 - 22:55

    DIRK EN HILLIE:

    WIJ VINDEN DATGENE WATJE HEBT GEPRESTEERD EEN GEWELDIGE PRESTATIE. EN NU MAAR FIJN RUUD OPZOEKEN WANT JE ZAL HEM VEEL MOETEN VERTELLEN. KUSJES EN KNUFFELS.

  • 21 Juni 2014 - 12:46

    Andre:

    Dag Gepke! Ik ben net thuis maar wil onmiddelijk terug de Camino op! Ik zal uitkijken naar je blonde krullenbol boven de meenigde :-)
    ...en nog iets. Ik trok een kaart met "ontchechting", weet je nog? Toen jij weg liep keek ik naar de pak melk die voor mijn neus stond. Op de doos stond een Spaans citaat/gedicht(?) beginend met de grote woord: "Desconecta" . Groetjes! Andre (pl/nl)

  • 17 Juli 2014 - 14:28

    Dirk Helmert:


    Hallo happy...i stay with you on c'obreiro with john, marian and denise...you remember? Congratulations for arriving santiago.you can contact me with e-mail or Facebook.dirk helmert 6.1.65 there john denise and marian friends to.i'am happy hear from you..

  • 17 Juli 2014 - 14:40

    Dirk Helmert:

    Dirk-helmert@t-online.de

  • 17 Juli 2014 - 14:44

    Dirk Helmert :

    E-mail dirk-helmert@t-online.de

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gepke

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 1210
Totaal aantal bezoekers 4683

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 23 Juni 2014

Voorbereidingen Santiago de Compostela

Landen bezocht: