feest in Santo Domingo en meer - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Gepke Vis - WaarBenJij.nu feest in Santo Domingo en meer - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Gepke Vis - WaarBenJij.nu

feest in Santo Domingo en meer

Door: Gepke Vis

Blijf op de hoogte en volg Gepke

15 Mei 2014 | Spanje, Hontanas

Na de domper met mijn been ( waarmee het beter gaat) weer voldoende beleefd.
Samen met Diana terecht gekomen in Santo Domingo waar we terecht kwamen in een stad vol festiviteiten, na een slaapplaats gevonden te hebben de rugzak uitgepakt, gedouched en dan het stadje in.
Aan een willekeurige voorbij ganger gevraagd wat er aan de hand was, mijn spaans is niet echt goed en die van Diana helemaal niet, maar de meneer begon in rap spaans een verhaal af te steken, pakte ons beet en nam ons op sleeptouw.
Mee de kerk in, een ander gebouw, kijken naar de dansers, drinken van de wijn, een kijkje nemen in een spaanse keuken enz.
Onze hele middag en deel van de avond was gevuld.
Achteraf hoorden we in de hostel dat de meneer De Burgemeester was van het dorp en de lieve man was vereerd geweest dat we zo geinterresseerd waren.
Het feest was voor het zoveel jarig bestaan van het dorp en de rest weet ik nog steeds niet, zodra ik terug ben in nederland het maar eens goed opzoeken.
Ondertussen ben ik al in Burgos geweest en is Diana verder gegaan naar Leon met de bus.
Ik ben begonnen met het lopen van de Mesete, een stuk van de Camino met eindeloze lege vlakten waar een mens uitgenodigd wordt zijn hoofd leeg te maken en zorgen dat je niet gek wordt van de weg die maar doorgaat en doorgaat.

• 15 Mei 2014 - 14:36

Jeanine:

Mooi dat t weer beter gaat met je been! ♡
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!

Dikke kus!

• 15 Mei 2014 - 15:11

Tamara:

Jeeeh feest!

• 15 Mei 2014 - 15:16

Marie-José:

Mooi verhaal! Bijzondere reis met bijzondere onmoetingen... leuk leuk leuk.

Knuffs

• 15 Mei 2014 - 15:54

Joke:

Wat een eer ! Op stap met de burgervader. Leuk om te lezen. Ben benieuwd naar het volgende avontuur. Veel plezier verder.

• 15 Mei 2014 - 16:41

Jolanda:

Ben je nu alleen aan het wandelen ,?
    Succes schoonzus !!!!xx

• 15 Mei 2014 - 17:29

Wilma :

Ha ha bericht getypt voor je is het fout gegaan denk.
    Ik hoop dat je veel mooie momenten krijgt en zo,n dorpsfeest
    Is natuurlijk ook erg leuk. Er zullen momenten komen dat je jezelf
    Op moet peppen . Maar dat kan jij!
    Power to you!!!
    Knuffff van mij

• 15 Mei 2014 - 19:50

Wiesje:

Fijn dat het weer beter gaat met je been. Je was dus een echte VIP dat je door de burgemeester bent meegenomen op tour. Leuk weer te lezen wat je weer allemaal .Heb je met Diana ergens afgesproken dat jullie weer samen lopen? Of ga je nu weer alleen verder tot je weer iemand tegen komt om mee te lopen. Dikke kus van ons

• 15 Mei 2014 - 19:54

Petra:

Klinkt echt geweldig, wat een mooi
    avontuur!!! xx

• 15 Mei 2014 - 21:25

Diana Viveen:

Dat zijn de mooie momenten van reizen! Dat er onverwachtse dingen gebeuren en dat je leuke mensen ontmoet. Enjoy!